כיצד להימנע מהונאת השקעות

מה אתה יכול לעשות כדי להימנע מהונאת השקעות
לשאול שאלות. רמאים סומכים עליך שלא תחקור לפני שתשקיע. הרחק אותם על ידי חפירה משלך. לא די לבקש מידע נוסף או הפניות – לרמאים אין שום תמריץ לכוון אותך ישר. קח את הזמן לעשות מחקר עצמאי משלך. למידע נוסף ראה שאלות.

חקר לפני שתשקיע. לעולם אין להשתמש בכתובות דוא"ל בלתי רצויות, פרסומי לוח מודעות והודעות חדשות על חברות כבסיס להחלטות ההשקעה שלך. הבן את העסק של החברה ואת המוצרים והשירותים שלה לפני שתשקיע. חפש את הדוחות הכספיים של החברה במערכת הגשת EDGAR של SEC. אתה יכול גם לבדוק השקעות רבות על ידי חיפוש ב- EDGAR.

מכיר את איש המכירות. הקדיש זמן לבדיקת האדם המבקש להשקיע לפני שאתה משקיע – גם אם אתה מכיר את האדם מבחינה חברתית. ברר תמיד אם אנשי מכירות ניירות הערך הפונים אליך מורשים למכור ניירות ערך במדינתך והאם הם או פירמותיהם ניהלו פתרונות עם רגולטורים או משקיעים אחרים. תוכל לבדוק את ההיסטוריה המשמעתית של מתווכים ויועצים בחינם באמצעות בסיסי הנתונים המקוונים של ה- SEC ו- FINRA. לווסת ניירות הערך במדינה שלך עשוי להיות מידע נוסף.

היזהר מהצעות שלא התבקשו. היזהר במיוחד אם אתה מקבל מגרש לא רצוי להשקיע בחברה, או ראה אותו משבח באופן מקוון, אך אינך יכול למצוא מידע פיננסי שוטף אודותיו ממקורות עצמאיים. זה יכול להיות תכנית "משאבה וזריקה". היזהר אם מישהו ממליץ על השקעות זרות או "מחוץ לחוף". אם משהו משתבש, קשה יותר לגלות מה קרה ולאתר כסף שנשלח לחו"ל.

הגן על עצמך באופן מקוון. אתרי שיווק מקוונים וחברתיים מציעים שפע של הזדמנויות לרמאים. לטיפים כיצד להגן על עצמך באופן מקוון ראה הגנה על חשבונות המדיה החברתית שלך.

דע מה לחפש. הודיעו לעצמכם בקיאות בסוגים שונים של הונאות ודגלים אדומים שעשויים לאותת על הונאת השקעות.

דגלים אדומים להונאה וטקטיקות שכנוע נפוצות
כיצד אנשים מצליחים וחכמים כלכליים נופלים טרף להונאת השקעות? חוקרים מצאו כי רמאי השקעות פגעו ביעדיהם באמצעות מגוון טכניקות שכנוע המותאמות לפרופיל הפסיכולוגי של הקורבן. להלן דגלים אדומים לחיפוש:

אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, זה נכון. צפו ל"עושר פנטום ". השווה בין תשואות מובטחות לתשואות שוטפות על מדדי מניות ידועים. כל הזדמנות השקעה שטוענת שתקבל משמעותית יותר עשויה להיות מסוכנת ביותר – וזה אומר שאתה עלול להפסיד כסף. היזהר מטענות שהשקעה תביא ל"רווחים מדהימים "היא" בחירת מניות פריצה "או שיש לה" הפוך עצום וכמעט אין סיכון! " טענות כמו אלה הן סימני ההיכר של סיכון קיצוני או הונאה על הסף.

"החזרות מובטחות" אינן. כל השקעה טומנת בחובה דרגת סיכון כלשהי, הבאה לידי ביטוי בשיעור התשואה שתוכלו לצפות לקבל. אם הכסף שלך בטוח לחלוטין, סביר להניח שתשיג תשואה נמוכה. תשואות גבוהות כרוכות בסיכונים גבוהים, ואולי כוללים הפסד כולל על ההשקעות. רוב הרמאים משקיעים זמן רב בניסיון לשכנע את המשקיעים כי תשואות גבוהות במיוחד "מובטחות" או "אינן יכולות להחמיץ." הם מנסים לשתול בראשך תמונה של איך יהיו החיים שלך כשאתה עשיר. אל תאמין.

היזהר מאפקט הילה. ניתן להסתנוור מהמשקיעים מהשפעת "הילה" כאשר אמן יחסי ציבור נתקל כחביב או אמין. ניתן לזייף אמינות. בדוק את הכישורים בפועל.

"כולם קונים את זה." היזהרו ממגרשים המדגישים כיצד "כולם משקיעים בזה, כך גם עליכם לעשות." חשוב אם אתה מעוניין במוצר. אם מצגת מכירות מתמקדת בכמה אחרים שקנו את המוצר, זה יכול להיות דגל אדום.

לחץ לשלוח כסף עכשיו. אמני הונאה אומרים לרוב לקורבנותיהם שמדובר בהצעה של פעם בחיים והיא תיעלם מחר. אך התנגד ללחץ להשקיע במהירות ולקחת את הזמן הדרוש לך לחקור לפני שתשלח כסף.

הדדיות. מרמה של מרמה מנסה לפתות משקיעים באמצעות סמינרי השקעה בחינם, ומחשבת אם הם עושים עבורך טובה קטנה, כמו למשל לספק ארוחת צהריים בחינם, תעשה להם טובה גדולה ותשקיע במוצר שלהם. לעולם אין סיבה לקבל החלטה מהירה על השקעה. אם אתה משתתף בארוחת צהריים בחינם, קח את החומר הביתה וחקר הן את ההשקעה והן את האדם שמוכר אותו לפני שאתה משקיע. ודא תמיד שהמוצר מתאים לך ושאתה מבין מה אתה קונה ואת כל העמלות הנלוות אליו.

אל תזמי הונאות השקעה כדי למצוא אותך
חלק מהונאות השקעה מתחילות בקידום או בפרסומת, כמו סרטון או אימייל מקוון מסקרן, ואחריה בקשה לכאורה תמימה למספר הטלפון וכתובת הדוא"ל שלך. מטרת הקידום היא לגרום לך להאמין שיש הזדמנות מרגשת הדורשת ממך לפעול בקרוב או שתפספס אותה. חשבו היטב לפני שתמסרו למקדמים את מספר הטלפון או כתובת הדואר האלקטרוני שלכם – זה עשוי להיות הונאה.

המקדמים מבקשים לעיתים קרובות להבטיח לכם שההשקעה היא לגיטימית בכך שהם לא מבקשים כסף מראש ואומרים לכם שהיא נטולת סיכון. כדי להתחיל, הם אומרים, כל שעליך לעשות הוא למסור להם את מספר הטלפון ואת כתובת הדוא"ל שלך, ליצור חשבון או להיכנס לפורטל מקוון.

לאחר ההרשמה, אתה מתחיל לקבל הצעות לא רצויות עבור הזדמנויות השקעה "לא יכול להחמיץ". אולי אפילו תתחיל לקבל שיחות טלפון מאנשי מכירות חלקלקים שינסו להתיידד איתך ואז לפתות אותך לתרמית השקעה.

הרמאים עשויים להוסיף את פרטי הקשר שלך לרשימה עם שמות ופרטי קשר של אחרים שנרשמו. לאחר מכן הם עשויים למכור את הרשימה – כולל מספר הטלפון שלך וכתובת הדואר האלקטרוני שלך – לרמאים אחרים שיכוונו אליך להונאות אחרות. ורמאים אלה עשויים למכור או לחלוק שוב את מספר הטלפון ואת כתובת הדוא"ל שלך, כך שאתה והכסף שלך ממוקדים לכל החיים.

הגן על חשבונות המדיה החברתית שלך
האינטרנט הקל על חיינו בכל כך הרבה דרכים. עם זאת, עליכם לדעת כיצד תוכלו להגן על פרטיותכם ולהימנע מהונאה. זכרו, לא רק שניתן להונאת אנשים כאשר משתמשים באינטרנט לצורך השקעה; הרמאים משתמשים במידע באופן מקוון בכדי לשלוח חומרים מזויפים, לבקש או לפיש.

דיוג הוא הניסיון להשיג מידע כספי או סודי ממשתמשי האינטרנט. משלחת דיוג זו מתחילה בדרך כלל בדוא"ל שנראה כאילו הוא ממקור לגיטימי, לרוב מוסד פיננסי. האימייל מכיל קישור לאתר מזויף שנראה כמו האתר האמיתי. רמאים רוצים שתמסור מידע על חשבון וסיסמא ואז יש להם גישה לחשבון שלך.

הנה מה שאתה יכול לעשות כדי להגן על עצמך בעת שימוש במדיה חברתית:
הגדרות פרטיות: בדוק תמיד את הגדרות הפרטיות המוגדרות כברירת מחדל בעת פתיחת חשבון באתר מדיה חברתית. הגדרות ברירת המחדל לפרטיות באתרי מדיה חברתית רבים הן בדרך כלל רחבות ועשויות לאפשר שיתוף של מידע לקהילה מקוונת עצומה. שנה את ההגדרה, במידת הצורך, לפני פרסום מידע באתר מדיה חברתית.

מידע ביוגרפי: אתרי אינטרנט רבים ברשתות החברתיות דורשים מידע ביוגרפי כדי לפתוח חשבון. אתה יכול להגביל את המידע שזמין למשתמשים אחרים במדיה החברתית. שקול להתאים אישית את הגדרות הפרטיות שלך כדי למזער את כמות המידע הביוגרפי שאחרים יכולים להציג באתר.

מידע על חשבון: לעולם אל תמסור מידע על חשבון, מספרי ביטוח לאומי, מידע בנקאי או מידע פיננסי רגיש אחר באתר המדיה החברתית. אם אתה צריך לדבר עם גורם פיננסי, השתמש בשיטת תקשורת בחסות פירמה, כגון טלפון, מכתב, דואר אלקטרוני משרד או אתר בחסות פירמה.

חברים / אנשי קשר: בבחירת חברים או אנשי קשר באתר מדיה חברתית, חשוב על הסיבה שאתה משתמש באתר. החלט אם ראוי לקבל "חבר" או בקשת חברות אחרת מספק שירות פיננסי, כגון יועץ פיננסי או סוחר מתווך. אין חובה לקבל בקשת "חבר" של נותן שירות או מי שאינו מכיר או שאינך מכיר היטב.

מאפייני האתר: הכירו את הפונקציונליות של אתר המדיה החברתית לפני שאתם משדרים הודעות באתר. מי יוכל לראות את ההודעות שלך – רק נמענים שצוינו, או את כל המשתמשים?

עצות אבטחה מקוונות
כמו בכל חשבונות המחשב והאינטרנט, נקוט באמצעי זהירות כדי לאבטח את פרטי חשבון המדיה החברתית שלך. להלן מספר טיפים לאבטחה:

בחר סיסמה "חזקה", שמור על אבטחה ושנה אותה לעתים קרובות.
השתמש בסיסמאות שונות עבור חשבונות שונים.
היזהר עם מחשבים ציבוריים או חיבורים אלחוטיים. נסה להימנע מגישה לחשבונות המדיה החברתית שלך במחשבים ציבוריים או אחרים משותפים. אך אם עליכם לעשות זאת, זכרו להתנתק לחלוטין על ידי לחיצה על כפתור “יציאה” באתר המדיה החברתית כדי לסיים את ההפעלה המקוונת.
זכור גישה לחשבונות המדיה החברתית שלך בחיבורים אלחוטיים ציבוריים, כמו בבית קפה או בשדה תעופה. קל מאוד לצותת לתעבורת האינטרנט, כולל סיסמאות ונתונים רגישים אחרים, ברשת אלחוטית ציבורית.
היזהר במיוחד לפני שתלחץ על קישורים שנשלחו אליך, גם אם על ידי חבר.
אבטח את המכשירים הניידים שלך. אם המכשירים הניידים שלך מקושרים לחשבונות המדיה החברתית שלך, וודא שמכשירים אלה מוגנים באמצעות סיסמה למקרה שהם יאבדו או ייגנבו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *