מה אתה יכול לעשות כדי להימנע מהונאת השקעות

לשאול שאלות.

רמאים סומכים עליך שלא תחקור לפני שתשקיע. הרחק אותם על ידי חפירה משלך. לא די לבקש מידע נוסף או הפניות – לרמאים אין שום תמריץ לכוון אותך ישר. קח את הזמן לעשות מחקר עצמאי משלך. למידע נוסף ראה שאלות.

חקר לפני שתשקיע.

אסור לשמש כתובות דוא"ל בלתי רצויות, פרסומי לוח מודעות והודעות חדשות על החברה כבסיס היחיד להחלטות ההשקעה שלך. הבן את העסק של החברה ואת המוצרים והשירותים שלה לפני שתשקיע. חפש את הדוחות הכספיים של החברה במערכת הגשת EDGAR של SEC. אתה יכול גם לבדוק השקעות רבות על ידי חיפוש ב- EDGAR.

מכיר את איש המכירות.

הקדיש זמן לבדיקת האדם המבקש להשקיע לפני שאתה משקיע – גם אם אתה מכיר את האדם מבחינה חברתית. ברר תמיד אם אנשי מכירות ניירות הערך הפונים אליך מורשים למכור ניירות ערך במדינתך והאם הם או פירמותיהם עברו התמודדות עם רגולטורים או משקיעים אחרים. תוכלו לבדוק את ההיסטוריה המשמעתית של מתווכים ויועצים בחינם באמצעות בסיסי הנתונים המקוונים של ה- SEC ו- FINRA. לווסת ניירות הערך במדינה שלך עשוי להיות מידע נוסף.

היזהר מהצעות לא רצויות.

שימו לב במיוחד אם אתם מקבלים המגרש הלא רצוי להשקיע בחברה, או שתראו אותו מהולל ברשת, אך אינכם יכולים למצוא מידע פיננסי שוטף אודותיו ממקורות עצמאיים. זה יכול להיות תכנית "משאבה וזריקה". היזהר אם מישהו ממליץ על השקעות זרות או "מחוץ לחוף". אם משהו משתבש, קשה יותר לגלות מה קרה ולאתר כסף שנשלח לחו"ל.

הגן על עצמך באופן מקוון.

אתרי שיווק מקוונים וחברתיים מציעים שפע של הזדמנויות לרמאים. לטיפים כיצד להגן על עצמך באופן מקוון ראה הגנה על חשבונות המדיה החברתית שלך.
דע מה לחפש.

הודיעו לעצמכם בקיאות בסוגים שונים של הונאות ודגלים אדומים שעשויים לאותת על הונאת השקעות.

קבל חוות דעת שנייה

היו סקפטיים לגבי הזדמנויות השקעה בלתי רצויות – בטלפון, באינטרנט או ממכרים. לפני שתשקיע, קבל חוות דעת שנייה מיועץ רשום, מוסמך, עורך דין או רואה חשבון.

קח את הזמן שאתה צריך

יש לחשוד בהצעות המוגבלות בזמן ואנשי מכירות בלחץ גבוה. אם ההשקעה היא לגיטימית, לא תצטרכו להשקיע במקום. קח את הזמן הדרוש לך לקבלת החלטה מושכלת.

פסיכולוגיה של הונאה

החוט הנפוץ הקושר בין סוגים שונים של הונאות אלה הוא הפסיכולוגיה שמאחורי המגרש. כולנו שמענו את ההצהרה הנצחית "אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, זה ככל הנראה" – זו עצה נהדרת, אבל הטריק הוא להבין מתי "טוב" הופך ל"טוב מדי ". אין קו בהיר. רמאי השקעות מתפרנסים מכך שהם מוודאים שהעסקאות שהם מציגים יראו הן טובות והן נכונות.

במחקר שנערך ב -2006 במימון קרן החינוך למשקיעים על ידי FINRA, קבוצת המחקר לצרכי הונאה של הצרכן בדקה מאות קלטות סמויות של רמאים המציגים הונאת השקעות. הקלטות חשפו כי רמאים הם אדוני שכנוע, והתאמת המגרשים שלהם כך שתתאים לפרופילים הפסיכולוגיים של יעדיהם.

הם מחפשים עקב אכילס על ידי שאילת שאלות לכאורה שפירות – על בריאותך, המשפחה שלך, השקפות פוליטיות, תחביבים או מעסיקים קודמים. ברגע שיידעו על אילו כפתורים ללחוץ, הם יפגיזו אתכם בשטף של טקטיקות השפעה, שיכולות להשאיר אפילו את האדם הכי מושבע באובך.

כמה מהטקטיקות הנפוצות ביותר כוללות:
טקטיקת "עושר הפנטום" – משתלשלת הסיכוי לעושר, מפתה אותך עם משהו שאתה רוצה אבל לא יכול להיות לך. "בארות הגז האלה מובטחות להכניס הכנסות של 6,800 דולר לחודש."
טקטיקת "אמינות המקור" – מנסה לבנות אמינות על ידי טענה שהוא נמצא עם חברה בעלת מוניטין או בעלת תעודת סיוע מיוחדת או ניסיון. "תאמין לי, כסגן נשיא בכיר בחברת XYZ, לעולם לא הייתי מוכר השקעה שלא מניבה."
טקטיקת "הקונצנזוס החברתי" – מובילה אותך להאמין שמשקיעים מפותחים אחרים כבר השקיעו. "זה איך _ התחיל. אני יודע שזה הרבה כסף, אבל אני נמצא בתוך – וכך גם אמא שלי וחצי הכנסייה שלה – וזה שווה כל אגורה."
טקטיקת "ההדדיות" – מציעה לעשות לך טובה קטנה בתמורה לטובה גדולה. "אני אתן לך הפסקה מהעמלה שלי אם תקנה עכשיו – חצי."
טקטיקת "המחסור" – יצירת תחושת דחיפות שגויה על ידי תביעת היצע מוגבל. "נותרו רק שתי יחידות, אז הייתי חותם היום אם הייתי אתה."

דגלים אדומים בגין הונאה וטקטיקות שכנוע נפוצות

כיצד אנשים מצליחים וחכמים כלכליים נופלים טרף להונאת השקעות? חוקרים מצאו כי רמאי השקעות פגעו ביעדיהם באמצעות מגוון טכניקות שכנוע המותאמות לפרופיל הפסיכולוגי של הקורבן.

להלן דגלים אדומים לחיפוש:

אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי, זה נכון. צפו ל"עושר פנטום ". השווה בין תשואות מובטחות

h תשואות שוטפות על מדדי מניות ידועים. כל הזדמנות השקעה שטוענת שתקבל משמעותית יותר עשויה להיות מסוכנת ביותר – וזה אומר שאתה עלול להפסיד כסף. היזהר מהטענות שהשקעה תביא ל"רווחים מדהימים ", היא" בחירת מניות פריצה "או שיש לה" הפוך עצום וכמעט אין סיכון! " טענות כמו אלה הן סימני ההיכר של סיכון קיצוני או הונאה על הסף.

"החזרות מובטחות" אינן. כל השקעה טומנת בחובה דרגת סיכון כלשהי, הבאה לידי ביטוי בשיעור התשואה שתוכלו לצפות לקבל. אם הכסף שלך בטוח לחלוטין, סביר להניח שתשיג תשואה נמוכה. תשואות גבוהות כרוכות בסיכונים גבוהים, ואולי כוללים הפסד מוחלט על ההשקעות. רוב הרמאים משקיעים זמן רב בניסיון לשכנע את המשקיעים כי תשואות גבוהות במיוחד "מובטחות" או "אינן יכולות להחמיץ." הם מנסים לשתול בראשך תמונה של איך יהיו החיים שלך כשאתה עשיר. אל תאמין.

היזהר מאפקט הילה. ניתן להסתנוור מהמשקיעים מהשפעת "הילה" כאשר אמן יחסי ציבור נתקל כחביב או אמין. ניתן לזייף אמינות. בדוק את הכישורים בפועל.

"כולם קונים את זה." היזהרו ממגרשים המדגישים כיצד "כולם משקיעים בזה, כך גם עליכם לעשות." חשוב אם אתה מעוניין במוצר. אם מצגת מכירות מתמקדת בכמה אחרים שקנו את המוצר, זה יכול להיות דגל אדום.

לחץ לשלוח כסף עכשיו. אמני הונאה אומרים לרוב לקורבנותיהם שמדובר בהצעה של פעם בחיים והיא תיעלם מחר. אך התנגד ללחץ להשקיע במהירות ולקחת את הזמן הדרוש לך לחקור לפני שתשלח כסף.

הדדיות. מרמה של מרמה מנסה לפתות משקיעים באמצעות סמינרי השקעה בחינם, ומחשבת אם הם עושים עבורך טובה קטנה, כמו למשל אספקת ארוחת צהריים בחינם, תעשה להם טובה גדולה ותשקיע במוצר שלהם. לעולם אין סיבה לקבל החלטה מהירה על השקעה. אם אתה משתתף בארוחת צהריים בחינם, קח את החומר הביתה וחקר הן את ההשקעה והן את האדם שמוכר אותו לפני שאתה משקיע. ודא תמיד שהמוצר מתאים לך ושאתה מבין מה אתה קונה ואת כל העמלות הנלוות אליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *